063-429-88-78, 097-699-87-18 autolexkiev@gmail.com

Для змазування агрегетів автомобілів, що містять зубчасті передачі – циліндричні, конічні, черв’ячні, спірально-конічні, гіпоїдні тощо., застосовуються спеціальні трансмісійні масла. У зубчастих передачах питомі навантаження на зуби (в точках контакту) сягає 2000 МПа (200 кг / мм 2), а в гіпоїдних можуть перевищувати 3000 МПа (300 кг / мм 2).

Вибір масла для трансмісії

Для порівняння зазначимо, що тиск між контактуючими деталями двигунів в десятки разів менший. При цьому масло в агрегатах трансмісії розігрівається при роботі автомобіля до 100 – 150 С, а в зонах контактів зубів до 300 С. З іншого боку, зрозуміло, що при низьких температурах трансміссонное масло повинно бути готовим змащувати контактуючі поверхні зубів негайно з моменту початку руху . Тому до трансмісійних масел пред’являється широкий спектр експлуатаційних вимог. Для автомобілів ж представляють інтерес основні узагальнені показники якості масла, загалом визначають довговічність трансмісійних агрегатів, зручність експлуатації при прийнятних витратах.

Хapaктepиcтики

По-перше, це комплекс протизносних і протизадирних властивостей. Протівозностні якості масла характеризують його здатність, що змазує і забезпечують мінімальний знос контактуючих поверхонь; протизадирні властивості запобігають задиранню і зварюванню поверхонь в точках контакту. Безумовною умовою хороших протизносних і протизадирних властивостей є здатність масла утворювати на поверхні деталей надміцну плівку. Ці властивості масла визначають його рівень якості. По-друге, як і для моторних масел, найважливішими є в’язкісно-температурні властивості. Класифікація та маркування трансмісійних масел, як і моторних, грунтується на узагальнених показниках якості і в’язкості. За кордоном для трансмісійних масел використовуються системи класифікації API і SAE.

Якість

Класифікація за якістю враховує конструктивні особливості агрегатів трансмісій, навантаженість і специфіку роботи зубчастих передач. Ситема API включає шість груп якості масел. Чим більше число після букв, тим вище якість і, відповідно, гарантія довговічної роботи агрегатів трансмісії. Масла GL-5 і GL-6 складають групу універсальних трансмісійних масел, які використовуються в головних передачах, коробках передач, роздавальних коробках. Масла цих груп якості допущені до користування в арміях США і НАТО. Трансмісійні масла випускають на синтетичній (100%), напівсинтетичній і мінеральній основі.

В’язкість

Класифікація трансмісійних масел по в’язкості в системі SAE включає шість класів. Для перших трьох класів, що мають індекс W (зимове), нормуються вимоги до в’язкістних властивостей при низьких температурах. Для інших класів встановлені граничні значення в’язкості при температурі 99 C.

Mapкіpoвкa

Масла SAE 75W, SAE 80W і SAE 84W є зимовими; масла SAE 90, SAE140 – літні; SAE 250 – тропічне і для особливо важких умов роботи. Всесезонні масла мають маркування: SAE 80W – 90; SAE 80W -140; SAE 85W -140. Масла з підвищеними протизадирними властивостями в маркуванні після числових значень мають індекси EP або HD. Трансмісійні масла для автоматичних коробок передач не мають своєї класифікації за API. Їх рівні якості і в’язкістні властивості часто описують по системам провідних автомобільних фірм, наприклад, General Motor і FORD. Для автомобілів, призначених для Європейського ринку, як правило, рекомендуються масла з позначенням Dexron.

На етикетці трансмісійного масла вказується

  • Назва фірми – виробника.
  • Марка масла (найменування масла).
  • Група якості по класифікації API (GL-1 – GL-5).
  • Маркування по SAE. Основа масла: синтетичне, напівсинтетичне, мінеральне.
  • Номер або індекс партії масла. Дата виготовлення.

Наприклад: CASTROL, TAF-X, GL-5, 75W-90, N 753418531.01.1998.

Bибop імпopтнoгo тpaнcмісійного мacлa

Перш за все керуйтеся інструкцією по експлуатації, в якій для вашого автомобіля можуть біть рекомендовані конкретні марки трансмісійних масел. Якщо з тих чи інших причин вам належить самим вирішувати, яке масло використовувати, керуйтеся наступним. Для іномарок випуску 1985-90-х років з гіпоідними передачами слід застосовувати фірмові масла груп GL-4, GL-5; для машин випуску до 1984 року підійдуть і ліцензійні масла групи GL-4. Якщо коробка передач і головна передача автомобіля випуску 80-х років складається з циліндричних шестерень (наприклад, передньопривідних автомобілів з поперечним розташування двигуна), то можна зупинитися на маслах групи GL-4 або ліцензійних маслах груп GL-4, GL-5. Вибір імпортного масла по основі цілком залежить від виділених на покупку засобів. Звичайно, синтетика – це найкращий вибір у всіх випадках, але розкіш. Напівсинтетичне масло для автомобіля випуску 90-х років найбільш вдалий коспромісс між ціною і якістю. Сучасні трансмісійні масла на мінеральній основі можуть знаходиться в картерах агрегатів без заміни 20 – 60 тисяч кілометрів. Довговічність синтетичних і напівсинтетичних масел в 2,5 рази більша. Періодичність заміни трансмісійного масла суттєво залежить від конструкції агрегату. У номенклатурі трансмісійних масел є масла, розроблені спеціально на замовлення провідних автомобілебудівних фірм. У них врахована специфіка конструкції агрегатів і технології виробництва зубчастих коліс. Купівля тірансмісійного масла пов’язана з тими ж проблемами, що і покупка моторного масла. Тому, дані вище рекомендації і для цього випадку залишаються в силі.

Трансмісійні масла СНД

В’язкість

Трансмиссионные масла производства СНГ классифицируются страндартом ГOCT 17479.2-85. По вязкости введено четыре класса.

Якість

По эксплуатационным свойствам в ГOCTe установлено пять групп.

Маркування

Обозначение трансмиссионных масел СНГ включает буквенный индекс ТМ – масло трансмиссионное, следующая за нимм цифра – группа масла по эксплуатационным свойствам и последняя цифра – класс вязкости. Например, TM-5-18 – масло тарнсмиссионное, 5-й группы по эксплуатациооным свойствам, класс вязкости 18. Популярное трансмиссионное масло TAД-17И в соответствии с ГOCT 17479.2-85 обозначается TM-5-18.