063-429-88-78, 097-699-87-18 autolexkiev@gmail.com

Поведінка електромобіля в холоду завжди викликало найбільші побоювання у скептиків. В першу чергу дбали про віддачу батарей. І це цілком зрозуміло: більшість накопичувачів електроенергії відомих раніше типів втрачає свою ефективність при мінусовій температурі. Однак технології значно просунулися вперед, і вже кілька років тому були створені доступні для масового виробництва літій-іонні батареї, які не втрачають істотно своїх властивостей навіть в серйозні, за нашими мірками, холоду. Приклад тому – серійний електромобіль Mitsubishi i-MiEV і його двійники Peugeot iOn і Citroёn C-Zero, продажі яких почалися в кількох країнах ще в 2009 році. При температурі до -15 ° С ці машини однозначно зберігають свою працездатність. Можна експлуатувати їх і при більш низьких температурах, хоча і з деякими застереженнями.

Ходова частина

Підвіска у електромобіля нічим не відрізняється від такої у звичайних машин з ДВС, тому ніяких нюансів в її роботу зимова експлуатація не привносить. Трансмісія будь-якого серійного електрокара набагато простіше будь трансмісії класичного авто. У Mitsubishi i-MiEV це простий одноступінчатий редуктор, який до температурного режиму практично індиферентний.

ходові якості

До морозів -15 ° С електромобілі i-MiEV експлуатуються без будь-яких застережень. В температурному діапазоні від -15 ° С до -25 ° С ефективність силової установки знижується приблизно на 20%. Перш за все це проявляється в зниженні динамічних показників машини, також падає ємність тягової батареї. У діапазоні від -25 до -30 ° С віддача «бортовий енергетики» падає на 50%, тобто електромобіль доведеться заряджати частіше звичайного. Цікаво, що замерзла після стоянки батарея під час їзди прогрівається і відновлює свої властивості. І тільки при морозах нижче -30 ° С ранковий старт може бути неможливий. Однак і такий лютий холод для i-MiEV не остаточний вирок: якщо тільки машина змогла стартувати і поїхала, в міру прогріву акумулятор підвищує свою віддачу.

Комфорт

Опалення у i-MiEV, як і у більшості електрокарів, електричне. На обігрів витрачається енергія тягової батареї, тому не рекомендується використовувати обігрівач на повну потужність. Так, при 0 ° С в русі на економічних 60 км / год включена на максимум “піч” скорочує пробіг зі 140 до 60 км. У місті «далекобійність» електромобіля при тому ж «нулі» за бортом і включеному на максимум обігрівач падає з 135 до 55 км. Тому при невеликих морозах виробник радить використовувати замість обігрівача підігрів сидінь, який живиться від допоміжного акумулятора. Також рекомендується прогрівати салон перед виїздом, поки електромобіль підключений до зарядного пристрою.

підзарядка

Морози до -10-15 ° С істотно не впливають на умови зарядки електромобіля типу i-MiEV. Більш низькі температури обмежують зарядні струми батареї, і поповнення енергією подовжується на 2 години при використанні потужної «прискореної» зарядної станції і на 2-3 години – при підключенні до побутової «зарядці». Взимку краще підключатися до «розетки» відразу після поїздки, поки батарея тепла і здатна швидше прийняти велику порцію електрики.